perjantai 24. heinäkuuta 2009

Iloa löytämässä









En ole syönyt yhtään mansikkaa tänä kesänä, mutta ilokseni olen löytänyt vadelmapusikon hakkuuaukiolta.

En ole uinut kertaakaan tänä kesänä, mutta olen iloinen yhdestä melontakerrasta.

Parvekelaatikkoon kylvetyt persiljat ja salaatit ovat kitukasvuisia, mutta olen iloinen ruukuissa talvehtineista perennoista ja siemenistä kasvatetuista kelloköynnöksistä sekä krasseista.

Olen iloinen, että sain pestyä seitsemän yhdeksästä matosta, ennenkuin kroppani irtisanoi yhteistyösopimuksen tahtoni kanssa.

Olen iloinen, että kaikista vastoinkäymisistä on selvitty ja niiden myötä olen saanut pysähtyä ja elää syvemmin.

Olen iloinen, että välillä osaan nauttia myös pienistä asioista, enkä vain tavoitella suuria.

Iloitsen kaikista kauniista rikkaruohoista katujen varsilla.

Iloitsen kesävieraanamme pesivistä pääskyperheistä ja niiden kotoisesta kolistelusta räystäiden alla.

Iloitsen yhdessä iloisesti pyrstöään keikuttelevan västäräkin kanssa.

Iloitsen, että kesää on vielä jäljellä.

Iloitsen...

4 kommenttia:

  1. Pienistäkin asioista voi iloita, niinkuin sanonta kuuluu, jokaisella pilvellä on hopeareunus (olikohan se ihan noin ;)

    Minullakin parvekelaatikon salaatit on kitukasvuiset, mutta krassi kukkii ja voi hyvin!

    Enkä ole uinut minäkään, mutta vielä ehtii, vaikka Jaakko taisi nakata sen kiven jo...

    Iloista alkavaa viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Iloista alkavaa viikkoa sinullekkin Marika!

    VastaaPoista